Κυριακή 27 Μαΐου 2012

Ο ΑΔΕΡΦΟΣ ΤΗΣ ΑΣΠΑΣΙΑΣ


ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ
ΜΑΝΟΣ ΚΟΝΤΟΛΕΩΝ
ΕΚΔΟΤΗΣ
ΠΑΤΑΚΗ
ΕΤΟΣ ΕΚΔΟΣΗΣ
1996
ΑΡΙΘΜΟΣ ΣΕΛΙΔΩΝ
135

Με λένε Δαμιανό. Είμαι οχτώ, περίπου, χρονών κι αυτό εδώ το βιβλίο το έγραψα ολάκερο μόνος μου. Μοναχά τον τίτλο του τον βρήκε η Ασπασία. Ποιά είναι αυτή; Μα μη μου πείτε πως δεν ξέρετε την περίφημη μεγαλύτερη αδελφή μου!
Λοιπόν διαβάστε αυτά που έγραψα κι έχετε πολλά να μάθετε και για την Ασπασία, που φοβάται τις αράχνες, και για τη μαμά μου, που ξέχασε μέσα στο αυτοκίνητο τη γάτα, και για τον μπαμπά μου, που τον είπανε «μπάρμπα» και για το φίλο μου, τον Γιωργή, που πάλεψα μαζί του και δε μ' άφησαν να τον νικήσω, και για μένα και τις Μ.Α. μου (τις Μεγάλες Αποφάσεις μου εννοώ).





Ο Μάνος Κοντολέων γεννήθηκε στην Αθήνα το 1946. Σπούδασε φυσική στο Πανεπιστήμιο Αθηνών.  Έχει σημαντική παρουσία τόσο στο χώρο της λογοτεχνίας για ενήλικες αναγνώστες, όσο και στη λογοτεχνία που αφορά τα παιδιά, αλλά και τους νέους. Παράλληλα γράφει κριτικά σημειώματα σε εφημερίδες (Αυγή, Καθημερινή κ.α) και σε περιοδικά (Διαβάζω, Πόρφυρας, Τραμ κ.α) Έχει γράψει επίσης σενάρια τηλεοπτικών προγραμμάτων για παιδιά, ενώ υπήρξε και συνεργάτης του Γ Προγράμματος της Ελληνικής Ραδιοφωνίας. Με τη λογοτεχνία ασχολείται από τα παιδικά του χρόνια, δημοσιεύοντας μικρά κείμενα στο περιοδικό "Διάπλασις των Παίδων". Η πρώτη του -επίσημη- παρουσία στα ελληνικά Γράμματα γίνεται το 1969 με τη δημοσίευση διηγήματος του σε ανθολογία νέων συγγραφέων που κυκλοφόρησε από τις Εκδόσεις Κάλβος. Και το 1979 κυκλοφορούν τα πρώτα του βιβλία. Υπήρξε κατά διαστήματα μέλος των Δ. Σ. του Εθνικού Κέντρου Βιβλίου, της Εταιρείας Συγγραφέων και του Ελληνικου Τμήματος Βιβλίων για τη Νεότητα (ΙΒΒΥ). Είναι αντιπρόεδρος του Ελληνικού Τμήματος της Unicef. Η σύζυγος του Κώστια Κοντολέων είναι συγγραφέας και μεταφράστρια.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Εδώ μπορείτε να γράψετε τη γνώμη σας για το βιβλίο.